Αυξήσεις προϊόντων και πάνω από 50%-Καταρρέουν οι πραγματικοί αποπληθωρισμένοι μισθοί!

«Ηλεκτροσόκ» στις επιχειρήσεις και στα νοικοκυριά προκαλούν οι «φουσκωμένοι» λογαριασμοί φυσικού αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος.

Ήδη, έχει ξεκινήσει ένα ντόμινο ανατιμήσεων σε είδη ευρείας κατανάλωσης, που θα φτάσουν ή θα ξεπεράσουν το 30%!

Σε ένα συνοικιακό κρεοπωλείο η αύξηση του κόστους ρεύματος φτάνει και τα 200 ευρώ από τον ένα λογαριασμό στον άλλο.

Το αποτέλεσμα; Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Star, μέσα σε 5 μήνες, τα αμνοερίφια «τσίμπησαν» 15%, το χοιρινό, το μοσχάρι και το κοτόπουλο πήραν πάνω από 10%.

Πέρσι, τέτοια περίοδο, αυτή η επιχείρηση για 5.911 κιλοβατώρες πλήρωσε για ρεύμα 959 ευρώ. Φέτος, για το ίδιο χρονικό διάστημα και μικρότερη κατανάλωση, κλήθηκε να πληρώσει 1.581 ευρώ.

Αιτία; Η ρήτρα των 897 ευρώ, που πυροδότησε η έκρηξη του φυσικού αερίου

Και τα χειρότερα έρχονται: το 42,2% των επιχειρήσεων προαναγγέλλει αυξήσεις τιμών έως 15%, το 18,52 % εκτιμά ότι οι αυξήσεις θα φτάσουν το 30%, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό κοντά στο 14%, που ετοιμάζεται για αυξήσεις πάνω από 50%.

«Οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες για τις οποίες η ενέργεια παίζει βασικό ρόλο, δημιουργεί μεγάλες πιέσεις στις βιοτεχνικές επιχειρήσεις και πολλές από αυτές θα αναγκαστούν να μετακυλήσουν το κόστος στα προϊόντα τους» δηλώνει ο πρόεδρος του βιοτεχνικού επιμελητηρίου Αθηνών, Παύλος Ραβάνης.