Δεν ξέρουμε πόσο βάσιμες είναι οι πληροφορίες που φέρουν ως ενδεχόμενη “λύση” για το όνομα της γείτονος το “Μακεδονία του Ίλιντεν”.
Mια τέτοια “λύση” , πολύ περισσότερο όταν δεν συνοδεύεται με ουσιαστικές αλλαγές στο Σύνταγμα, στις λειτουργίες της εκπαίδευσης και τον δημόσιο λόγο στην FYROM που θα ακυρώνουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις αλυτρωτικές βλέψεις, δεν μπορεί να διασφαλίσει καμιά θετική διέξοδο στις σχέσεις των δυο χωρών.
Άλλωστε, το ‘‘Μακεδονία του Ίλιντεν” είναι το φύλο συκής για το σκέτο, “Μακεδονία”, όπου θα χρησιμοποιείται για λόγους οικονομίας όχι μόνο στο εσωτερικό της FYROM αλλά και διεθνώς.
Όλα δείχνουν ότι Τσίπρας και Ζaev σπεύδουν όπως-όπως και άρον-άρον να μπαλώσουν τα αμπάλωτα, μόνο και μόνο για να χωθεί η FYROM στο ΝΑΤΟ και να πάρει το εισιτήριο των ενταξιακών διαπραγματεύσεων για την ΕΕ.
Όλα τούτα, αν και εφόσον επισυμβούν, θα συνιστούν άκρως αρνητικές, έως επικίνδυνες, εξελίξεις για τον ελληνικό λαό και τον λαό της γειτονικής χώρας.
Μια “λύση”, όπως αυτήν που προετοιμάζεται, το μόνο που μπορεί να εξασφαλίσει είναι να ΝΑΤΟ-ποιήσει ακόμα περισσότερο, την περιοχή, να καταστήσει τα Σκόπια ευρωατλαντικό προτεκτοράτο, που επιβιώνει χάρις στην κηδεμονία των ΗΠΑ, υποτασσόμενο στα πιο τυχοδιωκτικά του σχέδια, ενώ η Ελλάδα θα βλέπει τα εθνικά της συμφέροντα να γίνονται άθυρμα στα χέρια του κάθε αλλοπρόσσαλλου Trump.
Η περιοχή μας δεν χρειάζεται ”λύσεις” που θα δυναμιτίζουν περαιτέρω την προοπτική της και θα την καθιστούν μια ελεγχόμενη αποικιακή ζώνη.
Τ.Κ.
