Ανακοίνωση του Τμήματος Ενεργειακής Πολιτικής της ΛΑ.Ε
Ανοίγει ο δρόμος για την πώληση του 100% του ΑΔΜΗΕ
Η δημοσιοποίηση από το Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών του συμφώνου των μετόχων (Shareholders Agreement) του νέου ΑΔΜΗΕ εκθέτει την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και αποδεικνύει για πολλοστή φορά ότι συμπεριφέρεται σαν πολιτικός απατεώνας. Παρά τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης για «διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΑΔΜΗΕ>> το Shareholders Agreement, το οποίο ο κ. Σταθάκης και η κυβέρνηση κρατούσαν κρυφό, αποκαλύπτει ότι οι Κινέζοι μπαίνουν στον ΑΔΜΗΕ με όρους κατακτητή.
Η κινεζική State Grid, αν και εξαγόρασε μόλις το 24% του ΑΔΜΗΕ, αποκτά αυξημένα δικαιώματα στη διοίκηση καθώς:
-
Αν και μέτοχος του 24% του νέου ΑΔΜΗΕ, ορίζει τρία (3) μέλη στο 9-μελές ΔΣ ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος θα πρέπει να εγκριθεί από αυτήν, εγγράφως
-
Απαιτείται η ρητή έγκριση και συγκατάθεση της State Grid για μείζονα ζητήματα όπως αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, μεταβίβαση μετοχών, σύναψη δανείων κλπ. Σε διαφορετική περίπτωση αποκτά το δικαίωμα να μπλοκάρει τις αποφάσεις του ΔΣ
-
Με το καλημέρα, τοποθετεί δικά της στελέχη ως «αναπληρωτές διευθυντές» σε όλες τις κρίσιμες διευθύνσεις (οικονομικά, προμήθειες, νέα έργα, κλπ). Είναι σαφές ότι η State Grid θα έχει τον πρώτο λόγο σε οτιδήποτε αφορά τη λειτουργία της εταιρίας
-
Σε περίπτωση που αποφασιστεί περαιτέρω ιδιωτικοποίηση οι κινέζοι θα έχουν το δικαίωμα της «πρώτης προτίμησης»
-
Αποκτά «δικαίωμα προαίρεσης» δηλαδή, αν και εφόσον η Stare Grid το αποφασίσει, οι μετοχές του ΑΔΜΗΕ που μένουν εκτός Χρηματιστηρίου (24% των κινέζων και 25% του Δημοσίου) μπορούν να ενσωματωθούν στην εισηγμένη – χρηματιστηριακή ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών.
