Σε αδιέξοδο βρίσκονται οι εργαζόμενοι στην εφημερίδα του ΣΥΡΙΖΑ, «Αυγή», μετά την επεισοδιακή γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια της παραίτησης του Νίκου Τσαγκρή, ο οποίος είχε αναλάβει το εγχείρημα ανανέωσης της εφημερίδας.
Στη Γ.Σ. που έγινε παρουσία του γραμματέα του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτη Ρήγα, παραιτήθηκε σύσσωμο το Διοικητικό Συμβούλιο.
Νωρίτερα, ο κ. Τσαγκρής μάλιστα, είχε εκφράσει την απογοήτευση του για τις συνθήκες στην εφημερίδα, μιλώντας για «πρωτόγνωρη γραφειοκρατική και ευθυνοφοβική αναβλητικότητα σε βαθμό ματαίωσης».
Οι εργαζόμενοι της εφημερίδας έμειναν πλέον με την υπόσχεση την καταβολής ενός μισθού από τα οφειλόμενα πολλών μηνών, πάνω από τέσσερις, ενώ δεν έχουν καμία διαβεβαίωση πως υπάρχει σχέδιο σωτηρίας του έντυπου από την Κουμουνδούρου.
Κύκλοι στην Κουμουνδούρου τόνιζαν ότι η κρίση στην “Αυγή” (η κυκλοφορία της έχει καταρρεύσει στα 1000 περίπου φύλλα ημερησίως), η οποία συνυπάρχει με την βαθιά κρίση στο “Κόκκινο”, την εγκατάλειψη και τα διαλυτικά φαινόμενα στα δύο μέσα, είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου στην εικόνα σήψης και διάλυσης που εμφανίζει ο νεομνημομονιακός ΣΥΡΙΖΑ.
Οι ίδιοι κύκλοι τόνιζαν ότι τα αποσυνθετικά φαινόμενα στην Αυγή, στο “Κόκκινο” αλλά και στο ΣΥΡΙΖΑ αποτελούν ευθεία απόρροια της σκληρής μνημονιακής πολιτικής που ακολουθεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, πολιτική που απαξιώνει το κόμμα και τα μέσα τα οποία προσπαθούν ματαίως να στηρίξουν την αδιέξοδη αντικοινωνική πολιτική του.
Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνώριζαν από τις αρχές του καλοκαιριού ακόμα ότι η κατάσταση με τον ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΥΡΙΖΑ, Στο Κόκκινο 105,5, ήταν μια βόμβα έτοιμη να εκραγεί. Πολλοί από αυτούς δηλώνουν, μάλιστα, εντυπωσιασμένοι που η βόμβα αυτή παρέμεινε έως και πρόσφατα ανενεργή.
Την κατάσταση πυροδότησε η παραίτηση του διευθυντή του ραδιοσταθμού Μάκη Μηλάτου, ο οποίος είχε αναλάβει καθήκοντα μετά την αποχώρηση του Κώστα Αρβανίτη. Ο ίδιος επιβεβαίωσε την αποχώρησή του με ανάρτηση στο Facebook: «Θα μου επιτρέψετε κάτι επί προσωπικού… Αύριο και μεθαύριο κάνω τις δύο τελευταίες μου εκπομπές Στο Κόκκινο 105,5. Οταν σου ζητάνε να τραβήξεις κουπί, περιμένεις να σου δώσουν και τα κουπιά… Ηλπιζα για εννιά μήνες, δυστυχώς μάταια. Η υπομονή μου εξαντλήθηκε και παραιτήθηκα από διευθυντής του σταθμού και κατ’ επέκταση και από παραγωγός. Καλύτερα χωρίς δουλειά παρά χωρίς αυτοεκτίμηση».
Οπως και να έχει, η αποχώρησή του ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Οι εργαζόμενοι του σταθμού μετά βίας συγκρατήθηκαν να μην αμαυρώσουν την εμφάνιση του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ. Εξάλλου, στους διαδρόμους και στα στούντιο του ραδιοσταθμού κυριαρχεί εδώ και καιρό η αγωνία για το μέλλον. Οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι, αλλά κυρίως εγκαταλειμμένοι από το κόμμα, για το οποίο ουσιαστικά εργάζονται. Η Κουμουνδούρου προσπάθησε να αποθαρρύνει τους εργαζομένους να δώσουν τροφή στην αντιπολίτευση με τη λογική «τα εν οίκω μη εν δήμω». Λίγες μόλις ημέρες μετά την παραίτηση Μηλάτου, οι απλήρωτοι εργαζόμενοι έκαναν λόγο -με ανακοίνωσή τους- για «πολιτική βούληση αποδυνάμωσης» του σταθμού. Η καθυστέρηση στην καταβολή των μισθών και η αποχώρηση πολύτιμων συνεργατών είχαν ήδη δηλητηριάσει το κλίμα. Αυτό, όμως, που εξόργισε τους εργαζομένους, οι οποίοι ένιωθαν να βάζουν πλάτη χωρίς καμία αναγνώριση, ήταν η παραχώρηση της συχνότητας «Μωβ» στη Θεσσαλονίκη στην εταιρεία 24MEDIA του Δημήτρη Μάρη. Πρόκειται για τη ραδιοφωνική συχνότητα που κατείχε ο ΣΥΡΙΖΑ και την είχε αναξιοποίητη.
Η κίνηση αυτή θεωρήθηκε ουσιαστικά εγκατάλειψη από την κυβέρνηση, η οποία είναι πια εμφανές ότι θέλει να βάλει νέους παίκτες στο παιχνίδι. Σε αυτό προστέθηκε και η απουσία ενός σοβαρού σχεδίου εξυγίανσης, παρά το γεγονός ότι είχε πραγματοποιηθεί μια άτυπη εκκαθάριση με την απομάκρυνση 13 ατόμων. Οι εργαζόμενοι είναι πια πεπεισμένοι ότι η βύθιση του ραδιοφώνου αποτελεί ξεκάθαρα πολιτική απόφαση. «Θέλουν να παίξουν με τους μεγάλους. Θεωρούν ότι δεν είμαστε πια αρκετοί». Μόνο έτσι εξηγούν τη σταδιακή απογύμνωση του σταθμού από υλικοτεχνική δομή.
«Ο ρ/σ Στο Κόκκινο και η ‘‘Αυγή’’ αποτελούν εδώ και καιρό ένα “αγκάθι”. Η προσοχή του Μαξίμου είναι εστιασμένη εδώ και καιρό σε εφημερίδες όπως το ‘‘Εθνος’’, η ‘‘Ημερησία’’ και άλλες που επηρεάζουν τις εξελίξεις στην Κεντροαριστερά. Ελπίζουν ότι αν διασπαστεί το ΠΑΣΟΚ ένα κομμάτι του θα πάει στον ΣΥΡΙΖΑ».
Εξάλλου τη στιγμή που «Αυγή», Στο Κόκκινο και Left ψυχορραγούν δίνοντας αγώνα επιβίωσης, η Κουμουνδούρου και το Μαξίμου προωθούν οικονομικά και πολιτικά άλλες ιστοσελίδες. «Επιχειρείται μια μιντιακή άλωση, στην οποία δεν έχουμε θέση», λένε οι εργαζόμενοι στα κομματικά μέσα.
Παραιτήθηκε σύσσωμο το Δ.Σ. της «Αυγής». Σε κρίση και το «Κόκκινο»
