Δραστηριοποιείται η Επιτροπή Αλληλεγγύης και Αγώνα Μεσσηνίας.
Νέα στοιχεία καταδεικνύουν ότι η πρώτη κατοικία και επαγγελματική στέγη μπαίνουν ξανά στα επείγοντα, στο στόχαστρο των δανειστών.
Σε επιστολή του Ρούσκα, Πρόεδρου των Συμβολαιογράφων της Αττική, αναφέρονται :
” Μετά από πρόσκληση του Υπουργείου Δικαιοσύνης, συναντηθήκαμε στο ξενοδοχείο Hilton, με την ομάδα των δανειστών-θεσμών για να τους ενημερώσουμε για την πορεία των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών καθώς επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά ότι το πρώτο προαπαιτούμενο για το Υπουργείο Δικαιοσύνης είναι η ολοκλήρωση της υλοποίησης των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών μέχρι το τέλος Νοεμβρίου 2017…
Από μέρους των θεσμών οι ερωτήσεις ήταν συγκεκριμένες και επικεντρώθηκαν στο,
1. Πόσοι συμβολαιογράφοι έχουν πιστοποιηθεί σήμερα;
2. Ποια είναι η γεωγραφική τους κατανομή; Ζητήθηκε έγγραφο με τον αριθμό των πιστοποιηθέντων συμβολαιογράφων ανά πρωτοδικειακή περιφέρεια.
Δεν δίστασαν να διατυπώσουν «με σαφήνεια», όπως ο ίδιος ο Ρούσκας αναφέρει στην επιστολή του, «ότι στις περιπτώσεις όπου οι συμβολαιογράφοι απέχουν μετά από απόφαση του συλλογικού τους οργάνου ή στις περιπτώσεις που το σύνολο των συμβολαιογράφων μιας περιφέρειας αρνείται να πιστοποιηθεί, έστω και προσωρινά, οι πλειστηριασμοί θα πρέπει να διενεργούνται από πιστοποιημένο συμβολαιογράφο οπουδήποτε και αν αυτός εδρεύει, διότι εκείνο που προέχει για αυτούς σήμερα είναι να ξεκινήσει η διαδικασία ηλεκτρονικού πλειστηριασμού πανελλαδικά».
Ένας λοιπόν, οπουδήποτε, θα είναι αρκετός για το ξεπούλημα της πρώτης κατοικίας και επαγγελματικής στέγης.
«Ένας συμβολαιογράφος για όλη τη χώρα», αυτή είναι η ρητή αναφορά των δανειστών, που ίσως πιο καθαρά από οτιδήποτε άλλο σε αυτή την φάση, δείχνει τις προθέσεις τους.
Τα χρονικά περιθώρια για αντίσταση στενεύουν δραματικά.
Μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχουμε υπόψη μας να έχει υπάρξει κάποια αντίδραση από μέρους της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει απίστευτη μια τέτοια εξέλιξη, να εγκαταλείπεται και η προστασία της πρώτης κατοικίας και επαγγελματικής στέγης από την κυβέρνηση που βγήκε στην εξουσία με πρόγραμμα υπεράσπισης της ζωής του κόσμου.
Δεν μπορεί να υπάρξει ίσως μεγαλύτερη καταδίκη του σημερινού οικονομικού συστήματος και αυτών που θα διαχειριστούν τέτοιες υποθέσεις, από το ξεπούλημα του σπιτιού και της επαγγελματικής στέγης αυτών που η κρίση του συστήματος και η τραπεζική διάσωση κατέστησε ανίκανους να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους.
Σκότωσαν την αγορά με την λιτότητα και τις τραπεζικές διασώσεις δημιουργώντας ανέργους και οδηγώντας στο κλείσιμο ολοένα και μεγαλύτερους αριθμούς μικρών αλλά και μεσαίων επιχειρήσεων.
Και από τα θύματα της πολιτικής και του συστήματος τους θα αφαιρέσουν τώρα και το δικαίωμα στην στέγη.
Δημιουργούν συνθήκες έκτακτης ανάγκης που αφορούν τον κάθε εργαζόμενο, τον κάθε μισθοσυντήρητο και επαγγελματία.
Επιβάλλεται η πιο αποφασιστική δράση όλων των συλλογικών φορέων του απλού κόσμου και ειδικά των συνδικάτων.
Όσοι απέχουν από αυτή την δράση και την προσπάθεια για την πιο μεγάλη δυνατή ενότητα σε αυτή την δράση, θα είναι το ίδιο υπεύθυνοι με την κυβέρνηση που ανέλαβε την διεκπεραίωση αυτού του καθήκοντος.
Θα ήταν αδύνατο να υπάρξει κοινό πρόγραμμα όλων των φορέων που εναντιώνονται στις κατασχέσεις σπιτιών και επαγγελματικών χώρων πάνω σε όλα τα ζητήματα.
Δεν μπορεί όμως αυτό να αποτελέσει δικαιολογία για αποχή από την κοινή δράση.
Μπορεί κάποιος οργανωμένος φορέας ή συνδικάτο να έχει την άποψη, όπως την έχει και ο συγγραφέας αυτών των γραμμών, ότι δεν μπορεί να υπάρξει προστασία της περιουσίας του κόσμου μακρόχρονα, τελεσίδικη προστασία, όσο το τραπεζικό σύστημα παραμένει σε ιδιωτικά χέρια.
Αυτό όμως δεν μπορεί με κανένα τρόπο να αποτελεί δικαιολογία για αποχή ή ξεχωριστή δράση, από το πιο απλό:
-
Την μαζική, φυσική παρουσία κόσμου για να εμποδίσει τους πλειστηριασμούς.
-
Ή, όταν αυτοί θα γίνονται ηλεκτρονικά, να σταματήσει αυτούς που θα κτυπούν τις πόρτες των θυμάτων της κρίσης για να τους κατάσχουν το σπίτι.
Στην Καλαμάτα δραστηριοποιήθηκε τις τελευταίες εβδομάδες η Επιτροπή Αλληλεγγύης και Αγώνα Μεσσηνίας. Που πολύ σωστά κάλεσε οργανωμένους φορείς και συνδικάτα να συμμετέχουν σε αυτήν.
Δεν ανταποκρίθηκαν όλοι, αλλά η επιτροπή πρέπει να συνεχίσει την προσπάθεια για όσο το δυνατό πιο μαζική συμμετοχή, ειδικά των συνδικάτων.
Και ταυτόχρονα να δραστηριοποιηθεί σε κάθε κατεύθυνση για συνεργασία αλλά και σύμπτυξη δυνάμεων με όσες και όπου υπάρχουν ανάλογες επιτροπές.
Σε εποχές που η αριστερά και τα συνδικάτα είναι κατακερματισμένα, που υπάρχει το γενικό αίσθημα ότι όλοι ενδιαφέρονται για το «τσαρδάκι» τους, μόνο να κερδίσει έχει αυτός που θα φανεί ότι αγωνίζεται ανεπιτήδευτα για την πιο μεγάλη ενότητα στην δράση για ένα τόσο απλό πράγμα: την παρεμπόδιση εξώσεων. Και να συνεισφέρει στην αλλαγή του κλίματος απογοήτευσης που υπάρχει, αποδεικνύοντας ότι η μαζική δράση είναι δυνατή.
