Δέσπ. Σπανού: Η κυβέρνηση κόβει και τις συντάξεις χηρείας, για να πετύχει τα «ματωμένα» πλεονάσματα

Στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τις συντάξεις χηρείας, την οποία διοργάνωσε ο Σύλλο­γος «Αξία», το πρωί της Δευτέρας 23 Οκτωβρίου, παραβρέθηκε εκ μέρους της Λαϊκής Ενότητας, η υπεύθυνη του Γραφείου Τύπου και επικεφαλής της Επιτροπής Δημόσιου Το­μέα της ΛΑ.Ε, Δέσποινα Σπανού. Η Δέσπ. Σπανού τόνισε ότι τα αιτήματα του Συλλόγου εί­ναι δίκαια, εξέφρασε την υποστήριξη της στην απόφαση των μελών του να διαμαρτυρη­θούν κατασκηνώνοντας έξω από το υπ. Εργασίας μέχρι τη δικαίωση τους και δήλωσε τα εξής:

«Η σκληρότητα των διατάξεων του νέου ασφαλιστικού νόμου και τα ψέματα της κυβέρνη­σης αποκαλύπτονται καθημερινά. Η περίπτωση των συντάξεων χηρείας είναι άκρως ενδει­κτική της κοινωνικής αναλγησίας, που δείχνει η κυβέρνηση και τα φιλομνημονιακά κόμματα της Βουλής, για χάρη των δανειστών – “οικονομικών δολοφόνων”. Οι συντάξεις χηρείας, σύμφωνα με τον νόμο 4387/16 («νόμος Κατρούγκαλου») μειώνονται από το 70% στο 50% ενώ παράλληλα ισχύουν εξοντωτικά ηλικιακά κριτήρια.

Συγκεκριμένα ο/η δικαιούχος πριν τα 55 λαμβάνει το 50% της σύνταξης για μια τριετία και μετά, στην καλύτερη περίπτωση, διακόπτεται για να επαναχορηγηθεί στα 67. Στη χειρότερη περίπτωση, εάν είναι νεότερη ηλικιακά, η σύνταξη δεν επαναχορηγείται ποτέ! Αυτό σημαί­νει ότι ένας μεγάλος αριθμός ατόμων -και ιδιαίτερα γυναίκες- μένουν χωρίς κανένα εισόδη­μα.

Επιπλέον, σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο (ν. 4472/2017) η προσωπική διαφορά στις συ­ντάξεις χηρείας κόβεται αμέσως. Αυτό έχει έως ως αποτέλεσμα ακόμη και στις περιπτώσεις που δίδεται σύνταξη, τα ποσά που φτάνουν στις/στους δικαιούχους να αντιστοιχούν σε ένα φιλοδώρημα – “φτώχειας”.

Με αυτό τον τρόπο η κυβέρνηση “πανηγυρίζει” για τα δήθεν πλεονάσματα, περικόπτοντας από τους μη έχοντες αυτά τα οποία σε μια κοινωνία στοιχειώδους δικαίου θα θεωρούνταν αυτονόητα».